Η γραφή στο διαδίκτυο ήταν κάποτε η μοναδική μορφή περιεχομένου που μπορούσε να δημιουργήσει κανείς online. Οι υπολογιστές μπορούσαν να εμφανίζουν μόνο κείμενο.
Σήμερα, μια βιώσιμη στρατηγική δημιουργίας περιεχομένου περιλαμβάνει απαραίτητα φωτογραφίες. Παράλληλα, το βίντεο γίνεται γρήγορα κυρίαρχη τάση. Οι μπλόγκερ χρειάζεται πλέον να αναπτύξουν δεξιότητες φωτογραφίας και, πιθανότατα, να ασχοληθούν και με τη δημιουργία βίντεο.
Οι μπλόγκερ πλέον λέγονται «δημιουργοί περιεχομένου».
Καλώς ήρθατε στη σύγχρονη οικονομία των δημιουργών!
Η δημιουργία περιεχομένου είναι μια ακμάζουσα δραστηριότητα που απαιτεί καλές δεξιότητες στη γραφή, στη φωτογραφία και στην παραγωγή βίντεο. Βελτίωσε τις δικές σου με τους προσωπικούς μου πόρους σε αυτούς τους τομείς:
Η δημιουργία περιεχομένου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικτυακής εκδοτικής μου δραστηριότητας.
Δημιουργία περιεχομένου ως influencer και ως επιχείρηση
Κάποτε, το γραπτό περιεχόμενο ήταν αρκετά ισχυρό για να φέρνει πωλήσεις και να προσελκύει κοινό. Αν και το copywriting παραμένει καθοριστικό για την επιτυχημένη οικοδόμηση μιας μάρκας, ο κόσμος έχει στραφεί στο οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο.
Οι χρήστες του διαδικτύου «σκανάρουν» τις ροές τους στα social media μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Οι δημιουργοί έχουν χιλιοστά του δευτερολέπτου για να τραβήξουν την προσοχή! Ο καλύτερος τρόπος; Μια φωτογραφία.
Όμως μια ελκυστική φωτογραφία σε φτάνει μόνο μέχρι ενός σημείου. Πρέπει να γράψεις μια προσεκτικά σχεδιασμένη λεζάντα που να οδηγεί σε κάλεσμα για δράση (CTA). Κι αυτό, με τη σειρά του, οδηγεί το κοινό σου να καταναλώσει περισσότερο περιεχόμενο και—ιδανικά—σε μια πώληση.
Η δημιουργία περιεχομένου είναι ακμάζουσα επιχείρηση. Έσοδα προκύπτουν από διαφήμιση, χορηγίες ή άμεσες πωλήσεις. Ταυτόχρονα, όλο και περισσότεροι μπαίνουν στον χώρο και ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Οι αγορές και τα niche υπερκορεσάζονται και οι δημιουργοί πρέπει να τοποθετηθούν στρατηγικά.
Στο τέλος της ημέρας, όμως, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, πρέπει να δημιουργούν περιεχόμενο.
Η στρατηγική μου για τη δημιουργία περιεχομένου άλλαξε το 2020
Για χρόνια έκανα blogging. Έγραφα άρθρα σε αυτό εδώ το site. Στόχος μου ήταν να βοηθάω και να σχετίζομαι με ανθρώπους, ενώ ταυτόχρονα ανέβαινα ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Στη συνέχεια άρχισα σιγά σιγά να δραστηριοποιούμαι στα social media. Διαπίστωσα ότι παραμελούσα το blog και τη γραφή, υπέρ της δημιουργίας περιεχομένου σε «νοικιασμένη» γη—δηλαδή σε πλατφόρμες τρίτων. Βούτηξα βαθιά στη φωτογραφία και στο βίντεο για να φτιάχνω τις καλύτερες εικόνες και τα καλύτερα βίντεο που μπορούσα. Καθώς μάθαινα αυτές τις τέχνες και ανακάλυπτα την δημιουργική μου πλευρά, ένιωθα συχνά υπερφορτωμένος από την προσπάθεια να είμαι συνεχώς παρών online.
Έτσι, αποφάσισα από εδώ και πέρα μια νέα στρατηγική δημιουργίας περιεχομένου.
Τι γίνεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη;

Είναι δελεαστικό να πιστεύουμε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ο σύντομος δρόμος για πιο γρήγορη δημιουργία περιεχομένου. Και μερικές φορές είναι.
Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: ο κόσμος δεν πληρώνει για παρακάμψεις. Πληρώνει για δημιουργικότητα. Για προσωπικότητα. Για οπτική.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σε βοηθήσει να γράψεις λεζάντες, να κατεβάσεις ιδέες για τίτλους ή ακόμη και να διορθώσεις τις φωτογραφίες σου. Δεν μπορεί όμως να αντικαταστήσει εσένα. Την ιστορία σου. Τη φωνή σου στην κάμερα. Τον τρόπο που καδράρεις τον κόσμο μέσα από έναν φακό.
Ο κόσμος δεν πληρώνει τους δημιουργούς για να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη. Τους πληρώνει για να δημιουργούν. Για να σκέφτονται βαθιά, να γράφουν ειλικρινά και να εμφανίζονται στην κάμερα με ιστορίες που μόνο εκείνοι μπορούν να πουν.
Οπότε, ναι. Πείραξε τα εργαλεία, πειραματίσου. Χρησιμοποίησε την τεχνητή νοημοσύνη για να επισπεύσεις διαδικασίες. Αλλά μην ξεχνάς ποτέ: η υπεραξία παραμένει στην ανθρώπινη δημιουργικότητα.
Αυτό κάνει το περιεχόμενο αξέχαστο. Αυτό χτίζει εμπιστοσύνη.
Και αυτό σε κρατάει αναντικατάστατο σε έναν κόσμο γεμάτο περιεχόμενο.